plus500

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem

 

                                                                                  hotforex partner      kantor plus logo1                                            

 

Menu


 

Dwie trzecie firm z sektora MŚP pracuje w chmurze, więcej o 16 pp. niż rok temu

 

144617903963w 1600

Już 67 proc. małych i średnich firm w Polsce korzysta z rozwiązań chmurnych. Oznacza to znaczący wzrost aż o 16 pp. w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania – wynika z raportu „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” przygotowanego przez Onex Group. Zdecydowana większość firm (aż 92 proc.) uważa, że chmura jest przydatna w codziennej pracy. W szczególności przedsiębiorcy korzystają z e-maili w chmurze (90 proc.), dwie trzecie gromadzi dane firmowe, a 58 proc. wykorzystuje różnego typu komunikatory. Eksperci Onex Group zwracają uwagę, że obecnie wykorzystywane narzędzia są raczej podstawowe, ale w perspektywie najbliższych lat korzystanie z rozwiązania będzie bardziej kompleksowe.

- Rosnące lawinowo zainteresowanie małych i średnich firm usługami chmurowymi w Polsce to trend, jaki obserwujemy już od kilku lat. Z roku na rok sprzedajemy coraz więcej licencji na takie narzędzia jak Office 365 czy Microsoft Azure. Wynika to z kilku powodów. Przede wszystkim, przedsiębiorcy mają coraz większą świadomość korzyści, jakie wynikają z korzystania z rozwiązań chmurowych. Po drugie, edukacja w zakresie bezpieczeństwa chmury przynosi efekty w postaci większego zaufania do tego narzędzia. Po trzecie, światowe trendy pokazują, że już w niedługim czasie przedsiębiorstwa, które w ogóle nie korzystają z chmury, będą miały w świecie biznesu pod górkę. Nasi rodzimi przedsiębiorcy zaczynają zdawać sobie z tego sprawę – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group.

Coraz więcej „Misiów” z chmurą za pan brat

Z badania „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” przygotowanego przez Onex Group wynika, że rozwiązania chmurowe zostały wdrożone już w dwóch firmach z sektora MŚP na trzy (67 proc.). Oznacza to, że w większości małych i średnich firm korzysta się nie tylko z e-maila, który jest podstawowym narzędziem chmurowym, ale również z dodatkowych narzędzi, takich jak komunikatory, systemy ułatwiające obieg czy segregowanie dokumentów. W ubiegłorocznej edycji badania odsetek takich firm był mniejszy i wynosił 51 proc.

Co więcej, prawie co drugi przedsiębiorca korzystający na co dzień z rozwiązań chmurowych twierdzi, że są one niezbędne lub bardzo przydatne w codziennej pracy, a kolejne 44 proc. wskazało, że są przydatne. Odsetek tych, którzy twierdzą, że chmura jest mało przydatna lub nieprzydatna w obu edycjach badania był znikomy i wynosił zaledwie 4 proc.
Poczta najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym

Na podium najbardziej popularnych rozwiązań chmurowych znajduje się poczta elektroniczna, z której korzysta aż 90 proc. przedsiębiorców. W 2016 roku było ich niewiele mniej, bo 86 proc. Na drugim miejscu znajdują się narzędzia umożliwiające gromadzenie danych firmowych, z których korzysta dwie trzecie przedsiębiorców (65 proc.). Podium domykają komunikatory różnego typu, które wykorzystuje 58 proc. firm. Warto przy tym zwrócić uwagę, że w 2016 roku z komunikatorów korzystało tylko 42 proc. firm. Oznacza to wzrost o aż 16 pp.

Co ciekawe, korzystanie z konkretnych rozwiązań chmurowych różnicuje się w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. Małe firmy, zatrudniające do 49 osób, częściej przechowują w chmurze dane marketingowe (52 proc. w porównaniu do 41 proc. w średnich firmach zatrudniających od 50 do 249 pracowników). Odwrotna tendencja jest natomiast w przypadku systemów ułatwiających obieg dokumentów – znajdziemy je w 61 proc. średnich firm i tylko w 53 proc. małych firm.

- Wykorzystywane przez polskie firmy narzędzia chmurowe są raczej podstawowe. Często zdarza się tak, że przedsiębiorcy nie tylko nie wykorzystują narzędzi, które są na wyciągnięcie ręki, ale nawet tych, do których mają opłacony dostęp. Czasem wydaje im się to zbyt skomplikowane, a czasem obawiają się o kwestie związane z bezpieczeństwem. W obu jednak przypadkach odpowiedzialność za uświadamianie firm spoczywa na dostawcach. To nasze zadanie, aby prezentować pełen zakres możliwości rozwiązań chmurowych i edukować w zakresie bezpieczeństwa tego narzędzia – mówi Rafał Suchożebrski, dyrektor sprzedaży Onex Group.

Metodologia:

Badanie „Chmura w MŚP 2017. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group na próbie 205 przedsiębiorców z sektora MŚP. Wśród respondentów znaleźli się m.in. administratorzy IT, właściciele firm, specjaliści IT. Badanie zostało zrealizowane za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI w lutym 2017 roku.
***

Onex Group jest niezależną firmą, która oferuje produkty i usługi oparte o technologie firmy Microsoft. Jako Partner Roku Microsoft 2016, firma stanowi przykład talentu w dostarczaniu innowacyjnych i rewolucyjnych rozwiązań, w tym szkoleń z oprogramowania Microsoft, jakich jak Office, Windows, Access, Project, które są dostępne za pośrednictwem dedykowanej platformy e-learningowej. W ofercie firmy znajdują się zarówno kursy przeznaczone dla użytkowników indywidualnych, jak również biznesowych. Dodatkowo Onex Group za pośrednictwem sklepu CentrumXP.pl oferuje pełen wachlarz produktów Microsoft.

Onex Group powstała w 2005 roku i przez trzy lata działała pod nazwą CentrumXP.pl. Wśród dotychczasowych klientów firmy są instytucje administracji publicznej takie jak Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych oraz małe, średnie i duże firmy, m.in. Telekomunikacja Polska, Orange, Enea czy ArcelorMittal.

Komentarze   

0 #2 Randal 2017-05-14 00:01
Hello Dear, are you in fact visiting this web site regularly, if so afterward you will definitely obtain fastidious experience.


spa massage lyon: http://www.sophiechassat.com
Cytować
0 #1 Agnes 2017-05-09 20:05
Google states that decayed or stale results is likely to be fascinating for info that does not essentially need updating, whereas
contemporary content material is sweet for outcomes that require it.


my blog post; hombre: https://google.com
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

plus500
Znajdź brokera forex easymarkets logo 160x54px   bossafx logo   forex.ee logo   plus500 logo   pepperstone logo   HotForex Logo big