UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem



 

                                                                                  hotforex partner      waluteo partner                                            

 

Menu

    ANALIZY FOREX      ANALIZY GPW      NOTOWANIA    ANALIZA TECHNICZNA     EKONOMIA      PO GODZINACH                  

Rekomendacja: Dino Polska - Trzymaj 23.05.20419

 

Dino logo m.1

Bardzo dobre wyniki finansowe spółki za ostatnie dwa kwartały oraz idący za tym istotny wzrost konsensusu rynkowego na 2019 rok i kolejne lata, pozwolił spółce ustanowić historyczne maksimum cenowe. Nie zrealizowała się nasza teza o możliwej presji na marże EBITDA – spółka poradziła sobie z tym zarządzając marżą brutto na sprzedaży. Aktualizujemy nasze prognozy dla spółki na najbliższe lata, a widząc konsekwentną realizację planów ekspansji również korygujemy w górę plany otwarć na kolejne lata. Jako czynnik ryzyka postrzegamy wprowadzenie podatku od handlu detalicznego. Podnosimy cenę docelową z 83,9 zł do 111,0 zł i widząc brak potencjału wzrostowego w średnim okresie, podtrzymujemy rekomendację TRZYMAJ.

Przychody w 1Q19 wyniosły 1,56 mld zł (+22,7% r/r), głównie za sprawą wzrostu powierzchni sprzedaży o 27,4% r/r oraz wzrostu sprzedaży lfl o 5,0% r/r. Niski wzrost sprzedaży lfl wynikał z przesunięcia Świąt Wielkanocy, które poprzedza okres wzmożonych zakupów produktów spożywczych, z I kw. w 2018 roku na II kw. w 2019 roku oraz zmniejszenia w 1Q19 dni handlowych o 7 (-8% r/r) – spółka szacuje, że bez tego czynnika sprzedaż lfl wzrosłaby o ok. 11% r/r. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 24,6% i była wyższa o 1,2 pkt. proc. niż przed rokiem dzięki poprawie warunków handlowych. Pozwoliła z nawiązką pokryć rosnące szybciej niż przychody koszty sprzedaży. EBITDA w 1Q19 wyniosła 132 mln zł (+26,9% r/r), a marża EBITDA 8,5% i była wyższa o 0,3 pkt. proc. niż przed rokiem, głównie dzięki wyższej marży brutto na sprzedaży i efektowi skali. Zastosowanie MSSF 16 zwiększyło amortyzację o 2,6 mln zł oraz wynik EBITDA o 3 mln zł.  Ekspansja przyspiesza, a marża EBITDA się poprawia Dino Polska podtrzymuje imponujące tempo organicznego rozwoju sieci – powiększyła się w 2018 o 202 nowych sklepów, a w 1Q19 przybyło kolejne 33 placówki. W 2019 roku ekspansja ma dalej przyspieszać, dlatego zakładamy otwarcie 240 placówek. Wydatki inwestycyjne w 2018 roku wyniosły 634 mln zł, a w 2019 roku ma to być 850 mln zł. Spółka w znacznej mierze finansuje się ze środków własnych – wskaźnik zadłużenia jest niski i wyniósł na koniec 2018 roku 1,0x.  W miarę wzrostu sieci, nowe placówki będą jednak ważyć coraz mniej w całości, co może spowodować spadek dynamiki wzrostu sprzedaży. Dodatkowo stopa wzrostu sprzedaży dłużej funkcjonujących na rynku placówek powinna się normalizować. Pojawia się również pytanie o dalszą poprawę marży EBITDA – z naszych szacunków wynika, że po skorygowaniu o koszty najmu jest już wyższa od rentowności sieci Biedronka.  Podatek od handlu detalicznego – czy zostanie wprowadzony? 16 maja 2019 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej dotyczących uznania podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce za pomoc państwa. Wyrok nie jest ostateczny, przysługuje od niego odwołanie, a pobór tego podatku jest zawieszony do końca 2019 roku. Wprowadzenie podatku według naszych szacunków oznaczać będzie dla Dino Polska wydatek w 2020 roku rzędu 93 mln zł. Wartość akcji Dino Polska SA oszacowaliśmy na podstawie wyceny metodami: DCF (136,9 zł) oraz porównawczą (70,4 zł), co po zważeniu powyższych wycen równymi wagami dało 9-miesięczną cenę docelową równą 111,8 zł.

Noble Securities

Znajdź brokera forex easymarkets logo 160x54px   bossafx logo   forex.ee logo   plus500 logo   pepperstone logo   HotForex Logo big