Agencja prasowa Bloomberg podała sensacyjną wiadomość o nawiązaniu pięcioletniej współpracy pomiędzy InPostem a Amazonem. Tym sposobem amerykański gigant zaczyna coraz śmielej działać nad Wisłą. W bardzo krótkim czasie doszło do dwóch kroków z jego strony. Pierwszym było rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce, a zaledwie parę dni później zawarto wspomnianą umowę.
Cele współpracy
Kontrakt zawarty przez przedstawicieli obu firm sprawia, że InPost dostarczy wszystkie towary kupowane na platformie Amazona. Skąd taka decyzja? Przedsiębiorstwo prowadzone przez miliardera Jeffa Bezosa dostrzega prężny rozwój przedstawiciela polskiej branży logistycznej, o czym może świadczyć wejście InPostu na giełdę w Amsterdamie.
W Polsce na walkę z Amazonem przygotowuje się dotychczasowy potentat, czyli Allegro, który również współpracuje z InPostem. Z tego względu najwięcej zyskuje przedsiębiorstwo Rafała Brzóski. Obsługa dwóch najważniejszych graczy na rynku sprawia, że pracownicy będą musieli dostarczać coraz większą liczbę paczek, jak najszybciej, gdyż zarówno Amazon jak i Allegro będą starać się przyciągać klientów nie tylko ceną, ale też czasem dostawy.
Plany InPost
Wejście na holenderską giełdę to tylko pierwszy krok w zagranicznej ekspansji InPostu. Hiszpańskie media donoszą o budowie potężnej sieci automatów paczkowych. Taki krok jest podyktowany rychłym nawiązaniem współpracy z jedną z wiodących marek odzieżowych na świecie, firmą Zara, której korzenie sięgają Półwyspu Iberyjskiego.
Amazon w Polsce
Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, Amazon jest obecny w Polsce od 2014 roku. Na terenie naszego kraju znajduje się już 9 centrów dystrybucji, a otwarcie kolejnego przewidziane jest na połowę 2021 roku. Do tej pory klienci mogli korzystać z niemieckiej wersji platformy, która posiada w swojej ofercie tłumaczenie na język polski. Jednak rodzimi sprzedawcy nie mogli tam wystawiać swoich produktów. Początek roku niesie dla nich pozytywne wieści i możliwości poszerzenia oferty.