Amazon.pl – czyli debiut polskiej strony amerykańskiego giganta sprzedaży

Najbliższe miesiące zapowiadają koniec z robieniem zakupów na polskojęzycznej wersji portalu Amazon.de. Amerykański gigant sprzedaży e-commerce ma bowiem wprowadzić długo wyczekiwaną polską stronę internetową. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, dostarczaniem przesyłek ma zająć się Poczta Polska. Możliwy start strony zapowiadany jest na listopad 2020 r. Jak ustalił  „Dziennik Gazeta Prawna” negocjacje między Pocztą Polską a Amazonem w ostatnim czasie przyspieszyły. Oznacza to, że współpraca może zostać podjęta już niebawem.

Nie bez powodu debiut polskiej strony Amazon.pl zapowiada się na listopad tego roku. W tym okresie odnotowuje się bowiem największą sprzedaż komercyjną, co spowodowane jest tzw. Czarnym Piątkiem, który w tym roku przypada na 27 listopada. Z nieoficjalnych informacji wynika, że właśnie to „święto zakupów” jest głównym powodem wprowadzenia polskiej strony w listopadzie.

Listonosze Poczty Polskiej zostaną kurierami Amazon.pl?

W tej sprawie milczy zarówno Amazon, jak i Poczta Polska. Rzeczniczka polskiego oddziału Amazon oświadczyła, że firma nie będzie komentować pogłosek odnośnie planów dalszego rozwoju firmy. Żadnych komentarzy nie udziela również Poczta Polska. Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, Poczta Polska ma być strategicznym partnerem amerykańskiego giganta sprzedaży i zajmie się dystrybucją, której nowoczesny system ma być odpowiednio szybki i efektywny.

Co zyska Poczta Polska na współpracy z Amazon.pl?

Współpraca ze spółką Jeffa Bezosa jest dla Poczty Polskiej ogromną szansą wyjścia z kłopotów finansowych. Od kilku lat spółka zmaga się bowiem z kłopotami, których przysporzyły jej popularność przesyłek i paczek kurierskich prywatnych firm oraz niskie wpływy z cen listów. Dodatkowym obciążeniem jest trwająca pandemia COVID-19. Spółka poniosła również ogromne koszty związane z wyborami korespondencyjnymi, które nie doszły do skutku.

Jak twierdzi Poczta Polska, nie są planowane zwolnienia grupowe, jednak utrzymanie obecnego zatrudnienia jest przyszłościowo niemożliwe. Współpraca z Amazonem może zatem okazać się ostatnią deską ratunku dla pracowników, którzy będą mieli możliwość przejścia do działów obsługi przesyłek kurierskich  portalu Amazon.pl.

Czy Amazon.pl może zaszkodzić portalowi Allegro? 

Amazon w bardzo powolnym tempie rozpoczyna wejście na polski rynek, którego roczne przychody wycenia się nawet na 100 mld zł. Warto wspomnieć, że niewielkie miejsca dystrybucji spółki działają na naszym rynku od blisko 6. lat. Jednak do tej pory nie została stworzona polska wersja strony internetowej tego serwisu. Użytkownicy korzystają więc m.in. z polskojęzycznej, niemieckiej wersji Amazon.de. Jednak koszty i czas dostawy często zniechęcają potencjalnych klientów.

Okazuje się, że powodem powolnego wprowadzania marki na rynek polski może być wyciągnięcie wniosków z finansowej wpadki amerykańskiego eBaya, który kilka razy starał się zyskać wysoką pozycję wśród serwisów zakupowych w Polsce. Należy do nich popularny portal Allegro, który w ostatnich latach zmienił swój charakter z aukcyjnego na sprzedażowy. Przez to działanie serwis Allegro stał się konkurencją dla takich gigantów jak amerykański Amazon, czy chiński AliExpress.

Allegro już w październiku ma zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Jeśli polska platforma portalu Amazon zostanie wprowadzona zgodnie z zapowiedziami w listopadzie, Allegro dzięki uzyskanym na giełdzie środkom pieniężnym, będzie mógł skutecznie obronić swoją przewodnią pozycję na polskim rynku sprzedaży e-commerce..

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *