Answear.com. Debiut na GPW zaplanowano na koniec roku

Właściciel platformy do cyfrowej sprzedaży odzieży Answear.com, czyli Wearco, złożył w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) prospekt emisyjny dotyczący debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka planuje wejście na parkiet pod koniec bieżącego, 2020 roku.

Kolejna spółka publiczna

Krzysztof Bajołek, prezes Wearco zakomunikował w oficjalnym oświadczeniu m.in:w komunikacie, że już niedługo Answear.com dołączy do grona najbardziej znanych spółek, czyli publicznych. Dodał, że jest to krok naturalny przy dynamicznym rozwoju firmy, który ma jeszcze bardziej podnieść skalę działalności na rynku, a także przygotować spółkę na nowe wyzwnia:

– Złożyliśmy prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego, co oznacza, że jesteśmy coraz bliżej debiutu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych. 

Spółka Wearco obecnie zmienia nazwę właśnie na na Answear.com S.A. i pod takim szyldem ma występować na GPW.

Działalność Answear.com

Obecnie sklep Answear.com ma w swojej ofercie około 80 tysięcy produktów, których producentami jest ponad 350 marek o światowym zasięgu. W ofercie główną rolę odgrywają tzw. marki premium, spośród których można wymienić CK, Diesel, DKNY, Guess Jeans, Tommy Hilfiger, czy Valentino. Inne znane marki w ofercie to sklepu to marki odzieżowe Mango, czy Vero Moda, sportowe marki Adidas, Nike, czy New Balance,a także marki produkujące popularne jeansy, jak Levi’s, Lee i Wrangler. Oferta sklepu uzupełniana jest o produkty z półki niższej i tutaj główną rolę odgrywa marka własna, a więc Answear LAB.

Prezes Bajołek dodaje do swojej oficjalnej wypowiedzi, że spółka jest pierwszym tak dużym graczem w branży elektronicznej sprzedaży odzieży i obuwia, jeżeli chodzi o rynki Europy Środkowo-Wschodniej i że dzięki temu Answear.com osiągnął przewagę na polu rozpoznawalności marki wraz z obniżaniem kosztów marketingu.

– Nasi klienci doceniają nasz doskonały serwis w postaci szybkiej dostawy, łatwych zwrotów oraz atrakcyjnego programu lojalnościowego. Jesteśmy również beneficjentami szybkiego wzrostu rynku e-commerce – mówi m.in.

W materiale podkreślono również, że eksperci prognozują wzrost wartości handlu elektronicznego w Polsce do rekordowych 100 mld zł. Wzrost ten jest przewidywany już w 2020 roku.

Wyniki spółki

Answear.com odnotowuje dynamiczny wzrost zarówno w liczbie klientów, jak i w wynikach sprzedaży. Już ubiegły rok był bardzo dobry dla spółki, a przychody ze sprzedaży wyniosły 311,2 mln zł. Wówczas oznaczało to wzrost we wskaźniku rok do roku o 40,9%, a rok 2020 ma być jeszcze lepszy, gdyż obserwowalny jest wyraźnie skokowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci na terenie całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Można jedynie poglądowo dodać, że niewątpliwie ma na to wpływ wirus SARS-CoV-2, powodujący zachorowania na COVID-19, ale to nie koronawirus doprowadza firmę do debiutu giełdowego, ale jej wartość rynkowa.

Show More

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *