Answear.com udany debiut – Kurs akcji w dniu debiutu mocno w górę

Wstępne dane pokazują, że Answear.com w IV kw. 2020 r. osiągnął rekordowe przychody ze sprzedaży, które wyniosły 144 mln zł. W porównaniu do ubiegłego roku, to wzrost aż o 37%. Z kolei w skali roku, przychody były wyższe aż o 31%, łącznie wynosząc 408 mln zł.

Wzrost sprzedaży on-line

Niebywały wpływ posiadała na to sprzedaż on-line, w ostatnim kwartale wyniosła aż 159 mln zł, a w zestawieniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 42%. W odniesieniu do całego roku wzrosła aż o 33%, łącznie wynosząc 433 mln zł.

Prezes zarządu Answear.com, Krzysztof Bajołek, podkreśla, że branża modowa odnotowuje największe zyski w ciągu IV kwartału. Na wzrost przychodów wpłynęło także zamknięcie sklepów w listopadzie przez wzgląd na pandemię, co skłoniło ludzi do większych zakupów w Internecie. Prezes przedstawia, że sprzedaż online nie zaburzyła strategii spółki. Przewiduje, że sprzedaż online dla wielu osób będzie najprostszym i najbardziej komfortowym rozwiązaniem.

Sukces spółki był spowodowany nagromadzeniem ogromnej kolekcji na sezon jesienno-zimowy 2020 r., co pozwoliło na pokryć rosnące zainteresowanie. Co więcej, wydłużono sprzedaż w trakcie Black Friday, poprzedzono go Black November. Spotkało się to z ogromnym zainteresowaniem klientów i w rezultacie przyczyniło się do wzrostu najważniejszych wskaźników KPI biznesu (odwiedzin, wartości średniego koszyka, a także współczynnika konwersji), pozwalając uzyskać lepszą dynamikę sprzedaży.

Bajołek dodaje, ze ponowne zamknięcie sklepów na przełomie grudnia i stycznia, ponownie oznacza większe zyski dla spółki. Coraz więcej osób po świętach decyduje się na zakupy, często zachęcani są wyprzedażami. Prezes wskazuje, że Answear.com z pewnością skorzysta z tej sposobności.

Debiut na GPW

Piątek był momentem przełomowym dla spółki, po raz pierwszy jej akcje mogły zadebiutować na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, a przy tym odnotowały znaczący wzrost o 19,6r% do wartości 29,90 zł. Debiut rozpoczęto przy pomocy 15.349.000 akcji serii A, B, C jak i również 1.841.000 praw do nabycia akcji serii D.

Answear.com swoją działalność rozpoczął w 2011 r. i obecnie swoim zasięgiem obejmuje rynek Europy Środkowo-Wschodniej (Bułgaria, Czechy, Polska, Rumunia, Słowacja, Ukraina i Węgry).

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *