Rosną giełdowe akcje wrocławskiej spółki internetowej Brand24. To efekt przywrócenia do jej oferty usługi monitorowania Facebooka oraz Instagrama.
Brand24 znów oferuje monitorowanie Facebooka
Przeszłością są już problemy Brand24 w porozumieniu się z Facebookiem, które w ubiegłym roku doprowadziły do zablokowania spółki przez amerykańskiego giganta. Facebook uznał wówczas, że Brand24 zbiera dane niezgodnie z jego regulaminem.
Zaowocowało to wycofaniem z oferty firmy usługi monitorowania tego serwisu, a także Instagrama. Była to ogromna strata dla spółki oferującej przede wszystkim narzędzie dające możliwość prowadzenia takiego monitoringu. Nie mogło to wówczas pozostać bez wpływu na jej akcje na giełdzie. Rozpoczęte we wrześniu ubiegłego roku po decyzji Facebooka spadki trwały aż do połowy marca 2020 r. Łącznie przez ten czas cała sytuacja spowodowała spadek wartości akcji Brand24 aż o kilkadziesiąt procent do poziomu 17,1000 PLN.
12 marca Brand24 miał jednak wreszcie dobrą informację dla swoich klientów. Po długich rozmowach spółce udało się wreszcie dojść do porozumienia z Facebookiem, a podpisana umowa pozwoliła jej odzyskać dostęp do swoich wszystkich profili w mediach społecznościowych należących do imperium Marka Zuckerberga.
Co więcej, dzięki porozumieniu znów może oferować monitorowanie Facebooka i Instagrama. Stało się tak dzięki ponownemu uzyskaniu odebranego wcześniej dostępu do interfejsu programowania aplikacji, czyli tak zwanego „API”, który daje możliwość monitorowania obu tych serwisów.
Wzrost giełdowy Brand24
Oferta prowadzenia monitoringu wzmianek oraz hashtagów wróciła oficjalnie 25 marca. Właśnie tego dnia prezes Brand24 Michał Sadowski poinformował w wydanym przez siebie komunikacie, że klienci ponownie mogą z niej korzystać.
Na tę informację bardzo szybko pozytywnie zareagował rynek, co odbiło się na kursie akcji firmy z Wrocławia na giełdzie NewConnect, na której jest ona notowana. Jeszcze tego samego dnia wartość giełdowa przedsiębiorstwa podskoczyła o 4,5 % do ceny 23,5000 zł za akcję. Nadal jest to wynik, któremu sporo brakuje do ceny z najlepszych momentów Brand24, gdy za jej akcje płacono nawet 45,0000 zł, ale nie dość, że trend spadkowy został zatrzymany, to nastąpiło wyraźne odbicie.
Monitorowanie internetu w modelu SaaS
Brand24 jest polską spółką oferującą autorskie narzędzie umożliwiające prowadzenie bieżącego monitoringu mediów społecznościowych i stron internetowych. Umożliwia kontrolowanie umieszczanych w nich wzmianek, postów, a także wpisywanych zapytań.
To rozwiązanie działa według modelu Software as a Service (SaaS), a firma oferując swoje usługi zarabia na wykupywanych przez swoich klientów planach subskrypcji. Powstała we Wrocławiu spółka zadebiutowała na giełdzie NewConnect pod koniec stycznia 2018 roku.
Grafika źródło: Brand24 Facebook.com