Obecnie edukacja zdalna stała się koniecznością i nie jest tylko związana z przekazywaniem wiedzy, ale także z prowadzeniem zajęć. Zdalne nauczanie nie wiąże się tylko ze szkołą, czy uczelniami, ale także z pracą.
Platforma do edukacji zdalnej
Platforma do edukacji zdalnej służy nie tylko do webinarów, ale także do wydarzeń online czy zarządzania szkołą, uczelnią czy centrum szkoleniowym. Dzięki edukacji zdalnej można zwiększyć także rozpoznawalność marki, zbudować renomę uczeni, zwiększyć zakres dla studentów zagranicznych i polepszyć ofertę programową. Platforma edukacyjna pozwala na zorganizowanie dni otwartych, które będą tańsze i łatwiejsze w zorganizowaniu niż tradycyjnych. Taka forma pozwala na dotarcie do większej grupy odbiorców. Inną możliwością są lekcje pokazowe na różnych poziomach edukacyjnych. Jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie oferty edukacyjnej i interaktywnych zasobów. Także dostępne są nagrane zajęcia, które można udostępnić zainteresowanym.
Rekrutacja online jest także dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza kiedy ze względu na ograniczenia w przemieszczaniu się nie można łatwo dotrzeć na uczelnię. Dzięki temu rozwiązaniowi można zwiększyć wskaźnik umiędzynarodowienia uczelni i zachęcać do podejmowania studiów najlepszych absolwentów szkół średnich z całego świata. Kluczem do sukcesu jest oczywiście dobra promocja oraz skuteczna rekrutacja kandydatów. Również ten obszar mogą wesprzeć platformy do edukacji zdalnej.
Lepsza oferta do nauki zdalnej
Korzystając ze zdalnego nauczania można także zadbać o ofertę edukacyjną uczelni, tworząc interesujący program. Ciekawe formy prowadzenia zajęć czy lekcji online, takich jak seminaria, konsultacje, nauka języków obcych, wykłady czy kształcenia pozwala na zrealizowanie całego programu studiów. Można także zorganizować pracę uczelni, usprawniając przekazywanie wiedzy, nauczanie zdalne, gry dydaktyczne, scenariusze lekcji czy materiały edukacyjne. Platformy typu ClickMeeting pozwalają na komunikację między wykładowcami a studentami. Dobrym rozwiązaniem są także szkolenia wprowadzające dla nowych studentów oraz uczniów czy wewnętrzne dla pracowników.
W ofercie hybrydowej można także zorganizować różne typy konkursów i olimpiad na przykład dla uczniów szkół średnich. Dzięki temu uczniowie z każdego zakątku Polski mają szanse na uczestniczenie w danym konkursie. Działania tego typu często w okresie pandemii przybierały formę online. Również po powrocie do normalności warto jednak wykorzystywać potencjał cyfrowego świata.