Spółka T-Bull w ramach umowy przygotuje co najmniej dwie gry dla Ekipy Friza (Ekipa Games). Warunki porozumienia przewidują pojawienie się obu stron przy wszystkich newsach marketingowych i promocyjnych, a także samej publikacji. Formalnym wydawcą obu produkcji będzie jednak Ekipa Friza.
Strony umowy
T-Bull zostało założone w 2010 roku. To polskie przedsiębiorstwo produkcyjne, zajmujące się również dystrybucją gier mobilnych. Ich specjalizacją są tzw. Free-to-Play (F2P), które korzyści czerpią z reklam, a także opcjonalnych dodatków. Polskie przedsiębiorstwo w 2018 roku zadebiutowało na głównym rynku GPW. Ma na swoim koncie ponad 60 produkcji, dedykowanych głównie systemom IOS, Android oraz Microsoft Windows.
Ekipa Games jest mniej znaną nazwą dla Ekipy Friza. To projekt, który tworzy kilkanaście osób. Przygody YouTuberów cieszą się olbrzymią oglądalnością w skali kraju. Sam założyciel (Karol Wiśniewski, znany szerszej widowni jako Friz) należy do grona najbardziej wpływowych YouTuberów w Polsce. Produkcje kanału trafiają głównie do grupy młodszych odbiorców.
Friz może pochwalić się ponad 4 milionami subskrypcji oraz szczególnie wysoką dynamiką rozwoju kanału. Ekipa prowadzi swój sklep internetowy, wydała książkę oraz poważnie rozważa debiut na GPW, szacowany na drugą połowę 2021 roku.
Czy to początek długofalowej współpracy?
Umowa zawarta pomiędzy T-Bull oraz Ekipa Games jest pokłosiem listu intencyjnego, który oba podmioty podpisały w grudniu 2020 roku. Współpraca w zakresie produkcji, dystrybucji i promocji gier jest szansą rozwinięcia nowej działalności Ekipa Games. T-Bull zyskuje z kolei szeroki dostęp do nowych odbiorców. Młoda widownia Friza stanowi atrakcyjny cel dla kolejnych produkcji spółki.
Każda gra będzie posiadała odrębną umowę wykonawczą, w której zostaną zawarte wszystkie szczegóły (m.in. harmonogram prac, dostępny budżet, docelowe platformy dystrybucyjne). Podpisany dokument przewiduje możliwość wydania kontynuacji, dodatków oraz poszerzenia oferty na inne platformy.