Sky.pl, lider rynku internetowych biur podróży w krajach CEE, wybrał Google jako partnera we wdrażaniu cyfrowej transformacji. Dzięki produktom Google Cloud firma będzie jeszcze szybciej wprowadzać innowacje oraz skalować swoją działalność, oferując klientom najlepsze jakościowo usługi w najkorzystniejszych cenach.
eSky.pl, wprowadzając cyfrową transformację z Google Cloud, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej infrastruktury IT poprzez wykorzystanie architektury mikroserwisów. Dzięki podzieleniu oprogramowania na mniejsze aplikacje, firma może równolegle pracować nad kilkoma funkcjonalnościami, szybciej wprowadzając aktualizacje i udogodnienia, bez ryzyka związanego z brakiem stabilności lub przerwami w działaniu usług. eSky.pl jako jedna z pierwszych firm w Polsce, zintegrowała swoje usługi również z Asystentem Google, dostarczając klientom kolejną, wygodną ścieżkę umożliwiającą wyszukiwanie kierunków podróży czy rezerwację pobytów.
– eSky.pl wykorzystuje Google Cloud po to, by móc osiągnąć maksymalną skalowalność. Z uwagi na sezonowość, jaką charakteryzuje się branża turystyczna, to bardzo efektywne rozwiązanie. Na podstawie zdefiniowanych wcześniej parametrów, infrastruktura chmurowa umożliwia automatyczne dopasowywanie do panującego w serwisie ruchu, gwarantując obsłużenie najwyższych szczytów ruchu, bez ryzyka i niepotrzebnych kosztów stałych, takich jak utrzymanie dużych serwerów – mówi Magdalena Zwierzyńska z zespołu Google Cloud.
Rozwiązania Google Cloud zostały wdrożone również w obszarach działań Big Data, Data Analysis oraz Data Science. eSky.pl wykorzystuje oprogramowanie BigQuery, by łączyć ze sobą ogromne i bardzo złożone zbiory danych do przeprowadzania operacji obliczeniowych i wyciągania wniosków w czasie rzeczywistym dla różnych działów w firmie, takich jak logistyka czy marketing. Firma wykorzystuje również modele scoringowe, które pomagają w automatyzacji działań marketingowych, dostarczając trafne rekomendacje na stronie oraz cross- i upselling produktów.
Zespół eSky.pl przy wsparciu Google zdecydował się również na wdrożenie zestawu praktyk Site Reliability Engineering, co pozwalają budować i usprawniać różne funkcjonalności bez ryzyka dla stabilności platformy. Szczegółowe monitorowanie parametrów usług określone jako Service Level Objective oraz analizowanie tzw. budżetu błędów w danym okresie pozwala firmie na podejmowanie racjonalnych decyzji projektowych, zwiększając efektywność.
– Innowacje wprowadzone w eSky.pl bezpośrednio przełożą się na doświadczenia klientów, którzy będa otrzymywali trafniejsze rekomendacje dotyczące destynacji, lotów, czy hoteli. Baza obiektów w nowych krajach będzie też stale powiększana. Skróceniu ulegnie także czas załatwiania spraw przez obsługę klienta, a eSky będzie mógł oferować jeszcze atrakcyjniejsze oferty w najkorzystniejszych cenach – dodaje Łukasz Neska, Wiceprezes eSky.pl
– Szybka adaptacja technologii chmurowych to bardzo dobry sposób na budowanie przewag konkurencyjnych. Warto pamiętać, że chmura to nie tylko optymalizacja kosztów utrzymania infrastruktury. Google Cloud daje bardzo dużo możliwości pracy z danymi w celu optymalizowania swoich działań marketingowych, eSky.pl wykorzystuje tę szansę na bardzo wysokim poziomie –komentuje Dawid Papież, Industry Head w Google Polska.
O Google Cloud:
Google Cloud zwiększa zdolność każdej organizacji do przeprowadzenia transformacji dzięki innowacjom opartym na danych, najlepszej infrastrukturze, platformie, rozwiązaniom branżowym i specjalistycznej wiedzy dotyczącej cyfrowej transformacji. Dostarczamy rozwiązania chmurowe klasy korporacyjnej, które wykorzystują najnowszą technologię Google, by pomóc firmom działać wydajniej, rozwijać się poprzez modernizację oraz wprowadzać innowacje przyszłości. Klienci w ponad 150 krajach traktują Google Cloud jako zaufanego partnera, który rozwiązuje ich najważniejsze problemy biznesowe.
O eSky:
Grupa eSky to zaawansowany serwis internetowy do rezerwacji podróży (OTA). Grupa jest liderem w Europie Środkowo–Wschodniej i wiodącym graczem na rynkach Ameryki Południowej. Autorska wyszukiwarka eSky Travel Search umożliwia podróżującym zakup biletów 1 030 linii lotniczych – zarówno regularnych, tanich oraz czarterowych, rezerwację noclegu w ponad 1,3 mln hoteli i apartamentów na całym świecie, wynajem samochodu a także zakup ubezpieczenia podróżnego. eSky od kilku lat z sukcesem prowadzi dynamiczną ekspansję międzynarodową. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne – pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie eSky oferuje usługi na blisko 50 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój.