Specjalny moduł dla inwestorów w bankowości internetowej Banku ING o nazwie Moduł Makler w ostatnim czasie zanotował niespodziewaną awarię, która spowodowała brak możliwości składania zleceń przez więcej niż jeden dzień. Już w dniu wczorajszym pojawiło się kilka informacji odnośnie awarii jedynej dostępnej w banku ING platformy do handlu akcjami i innymi instrumentami.
Przedstawiciele banku w regularnych komunikatach bardzo przepraszają swoich klientów za zaistniałą sytuację i zapewniają, że robią wszystko, co w ich mocy, by jak najszybciej poradzić sobie z obecną awarią.
Zgodnie z najświeższym komunikatem pewne jest, że bank wciąż pracuje nad uruchomieniem systemu ING Makler zarówno w odsłonie dla laptopów, jak i komputerów jak i dla smartfonów obsługujących aplikację mobilną ING Makler Mobile. Przyczyna, zgodnie z relacją pracowników, leży po stronie zewnętrznego dostawcy. Jednak nie dla każdego wyjaśnienie jest zrozumiałe, czego wynikiem jest coraz więcej reklamacji składanych przez klientów.
Klienci domagają się odszkodowań za brak łączności z ING Makler
Klienci skarżą się na fakt, że akcje lecą w dół, a oni nie mają nawet możliwości ich sprzedaży. W takiej sytuacji jest coraz większa liczba klientów, która zastanawia, się kto odda im pieniądze utracone wskutek braku reakcji na sytuację rynkową.
Zgodnie z relacją innego klienta – w środę zajął pozycję, które w czwartek poszły w górę aż o 20%, jednak klient nie mógł zrealizować zysku. Podczas otwarcia giełdy następnego dnia zniżkuje, co sprawia, że kapitał topnieje z każdą minutą. To nie jedyna relacja, która opowiada o tym, że niemożność realizacji zlecenia może skończyć się utratą oszczędności dla wielu klientów a być może nawet bankructwem.
Pytanie o potencjalne zadośćuczynienie czy odszkodowanie zostało wysłane do banku ING. Na takie zapytanie odpowiedział sam rzecznik prasowy banku. Narazie-zgodnie z jego słowami-nie można stwierdzić, czy bank będzie starał się rozpatrywać wszystkie reklamacje w trybie przyśpieszonym.
Jakie wyjście mają inwestorzy, których pozycje są niemożliwe do zamknięcia?
Jeśli i my znaleźliśmy się w gronie osób, które nie mają dostępu do swoich aktywów w ING Makler, mamy możliwość zgłoszenia reklamacji. Na stronie ING oprócz odpowiedniego formularza widnieją również najbardziej aktualne informacje o postępie prac nad przywróceniem działania portalu.
W celu zgłoszenia reklamacji niezbędne jest podanie dokładnych informacji o operacjach, których nie udało nam się wykonać wskutek awarii systemu. Reklamacja, oprócz bankowości internetowej, jest możliwa do zgłoszenia również za pośrednictwem infolinii banku.
Reklamacje, zgodnie z prawem muszą zostać rozpatrzone w terminie do 30 dni. Jeśli jednak bank nie będzie w stanie dokonać analizy reklamacji w tym terminie, poinformuje nas o powodzie takiego opóźnienia. Komisja Nadzoru Finansowego również odniosła się do kwestii awarii, stwierdzając jednak, że monitoruje sytuację nie pod względem strat klientów tylko przez pryzmat stabilności rynkowej.