ING Makler – Awaria – jak złożyć reklamacje?

Specjalny moduł dla inwestorów w bankowości internetowej Banku ING o nazwie Moduł Makler w ostatnim czasie zanotował niespodziewaną awarię, która spowodowała brak możliwości składania zleceń przez więcej niż jeden dzień. Już w dniu wczorajszym pojawiło się kilka informacji odnośnie awarii jedynej dostępnej w banku ING platformy do handlu akcjami i innymi instrumentami.

Przedstawiciele banku w regularnych komunikatach bardzo przepraszają swoich klientów za zaistniałą sytuację i zapewniają, że robią wszystko, co w ich mocy, by jak najszybciej poradzić sobie z obecną awarią.

Zgodnie z najświeższym komunikatem pewne jest, że bank wciąż pracuje nad uruchomieniem systemu ING Makler zarówno w odsłonie dla laptopów, jak i komputerów jak i dla smartfonów obsługujących aplikację mobilną ING Makler Mobile. Przyczyna, zgodnie z relacją pracowników, leży po stronie zewnętrznego dostawcy. Jednak nie dla każdego wyjaśnienie jest zrozumiałe, czego wynikiem jest coraz więcej reklamacji składanych przez klientów.

Klienci domagają się odszkodowań za brak łączności z ING Makler

Klienci skarżą się na fakt, że akcje lecą w dół, a oni nie mają nawet możliwości ich sprzedaży. W takiej sytuacji jest coraz większa liczba klientów, która zastanawia, się kto odda im pieniądze utracone wskutek braku reakcji na sytuację rynkową.

Zgodnie z relacją innego klienta – w środę zajął pozycję, które w czwartek poszły w górę aż o 20%, jednak klient nie mógł zrealizować zysku. Podczas otwarcia giełdy następnego dnia zniżkuje, co sprawia, że kapitał topnieje z każdą minutą. To nie jedyna relacja, która opowiada o tym, że niemożność realizacji zlecenia może skończyć się utratą oszczędności dla wielu klientów a być może nawet bankructwem.

Pytanie o potencjalne zadośćuczynienie czy odszkodowanie zostało wysłane do banku ING. Na takie zapytanie odpowiedział sam rzecznik prasowy banku. Narazie-zgodnie z jego słowami-nie można stwierdzić, czy bank będzie starał się rozpatrywać wszystkie reklamacje w trybie przyśpieszonym.

Jakie wyjście mają inwestorzy, których pozycje są niemożliwe do zamknięcia?

Jeśli i my znaleźliśmy się w gronie osób, które nie mają dostępu do swoich aktywów w ING Makler, mamy możliwość zgłoszenia reklamacji. Na stronie ING oprócz odpowiedniego formularza widnieją również najbardziej aktualne informacje o postępie prac nad przywróceniem działania portalu.

W celu zgłoszenia reklamacji niezbędne jest podanie dokładnych informacji o operacjach, których nie udało nam się wykonać wskutek awarii systemu. Reklamacja, oprócz bankowości internetowej, jest możliwa do zgłoszenia również za pośrednictwem infolinii banku.

Reklamacje, zgodnie z prawem muszą zostać rozpatrzone w terminie do 30 dni. Jeśli jednak bank nie będzie w stanie dokonać analizy reklamacji w tym terminie, poinformuje nas o powodzie takiego opóźnienia. Komisja Nadzoru Finansowego również odniosła się do kwestii awarii, stwierdzając jednak, że monitoruje sytuację nie pod względem strat klientów tylko przez pryzmat stabilności rynkowej.

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *