Jak rynek gier korzysta na pandemii COVID-19?

Nie tylko producenci gier komputerowych, lecz także twórcy urządzeń wirtualnej rzeczywistości korzystają na pandemii koronawirusa. Sprzedaż urządzeń wirtualnej rzeczywistości w ostatnim czasie bardzo wzrosła i to nie tylko w USA, lecz praktycznie w każdym kraju.

Wzrost na rynku gier VR

Na oficjalnej stronie Oculus Polska są już niedostępne niektóre urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Na innych stronach wyszukiwarek internetowych, urządzenia te są dostępne w bardzo małych ilościach. Jeśli występuje problem z dostępnością urządzeń VR to media w USA informują i o tym (niestety jest to problem cykliczny- występujący co jakiś czas). Dane finansowe Facebooka, który jest także właścielem marki Oculus pokazały rekordowe wręcz przychody spółki w ostatnim kwartale 2019 roku. Przychody te były spowodowane głównie sprzedażą urządzeń VR, a nie jak dotychczas emisją reklam na portalu społecznościowym.

Facebook opublikuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 już niedługo bo 29 kwietnia. Wyniki te pokarzą jednoznacznie, jak duży wpływ na popyt na urządzenia VR miała pandemia CORVID-19. Naturalnie popyt na urządzenia VR, przełoży się na cały rynek gamingowy.

Na polskim rynku gamingu można znaleźć kilku specjalistów w dziedzinie VR są to m.in. Carbon Studio, które jest notowane na NewConnect. Aleksander Caban, który jest członkiem zarządu Carbon Studio stwierdził, iż w czasie pandemii wszystkie aplikacje z grami zyskują na popularności. Dzięki temu Carbon Studio odnotowuje coraz wyższą sprzedać swoich tytułów, zwłaszcza na rynku azjatyckim.

Wirtualna rzeczywistość w domowym zaciszu

Nie tylko producenci gier komputerowych odnotowują wzrost sprzedaży, lecz również producenci urządzeń VR. Społeczeństwo z powodu przymusowego pozostania w domu, szuka rozrywek na wysokim poziomie. Taką właśnie rozrywkę daje wirtualna rzeczywistość zarówno ta w grach m.in na PC, jak również ta poprzez urządzenia VR.

W zeszłym roku odbyła się premiera urządzenia VR- Oculus Quest czyli pierwszych mobilnych gogli, których można używać w dowolnym miejscu. Właśnie dzięki takim urządzeniom wirtualnej rzeczywistości, każda osoba grająca może wzmocnić swoje doznania podczas gry. Pomimo, iż urządzenia VR nie należą do najtańszych rozwiązań to gracze i tak decydują się na zakup takich urządzeń ze względu na obowiązek pozostania w domu. W marcu fabryki nie nadążały z produkcją tych gogli.

Pomimo panujących obostrzeń spółki, które zajmują się produkcją gier zapewniają, iż nie powinny mieć opóźnień w przygotowaniu premier na ten rok. Prezes Ovid Works Jacek Dębowski zapewnia, iż CORVID-19 nie wpływa na produkcję gier, lecz jedynie na wcześniej zaplanowane akcje marketingowe.

Carbon Studio przygotowuje m.in. premierę The Wizards- Dark Times- w tym miesiącu zostanie podana dokładna data tej premiery. Gra pojawi się tylko na wiodących platformach VR.

Urządzenia VR tylko do gry?

Wirtualna rzeczywistość obecnie daje bardzo wiele różnych możliwości. Przedsiębiorstwa, które zostały zmuszone do przejścia na pracę zdalną mogą korzystać z urządzeń VR w celu organizowania np.: konferencji czy innych spotkań biznesowych.

Zastosowanie urządzeń VR bardzo często pozwala na zachowanie ciągłości pracy firmy bez potrzeby wychodzenia z domu.

Wszystkie urządzenia VR mogą urozmaicić nie tylko wolny czas, lecz także mogą być pomocne w pracy zdalnej.

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *