Karol „Friz” chce podbić GPW. Pomoże mu w tym Sławomir Mentzen

Karol „Friz” Wiśniewski to polski Youtuber, który planuje wejście na Giełdę Papierów Wartościowych. Jest to pierwszy tego typu przypadek w naszym kraju i spora ciekawostka dla akcjonariuszy. Czy debiutantowi uda się podbić giełdowe rankingi? Czy ten trend rozwinie się na dalszych YouTuberów? A może to tylko odosobniony przypadek influencera, który porywa się z motyką na słońce?

Kim jest Karol „Friz” Wiśniewski

Współczesna branża rozrywkowa przestaje skupiać się na gwiazdach kina i estrady. Ostatnie lata to niebywały wręcz wzrost popularności twórców internetowych, którzy zaczynają zdobywać ogromną widownie i jeszcze większe kontrakty reklamowe. Wśród czołówki rodzimych gwiazd internetu, czyli YouTuberów znajduje się właśnie Karol „Friz” Wiśniewski, który może poszczycić się niebagatelna liczbą ponad 4 milionów widzów. Teraz twórca planuje rozpocząć przygodę z Giełdą Papierów Wartościowych.

Karol „Friz” Wiśniewski posiada kanał na platformie YouTube dokładnie od 15 października 2010 roku. Do tej pory jego wszystkie filmy osiągnęły sumę ponad 1,46 miliarda wyświetleń! Dodatkowo ten 24-letni mężczyzna jest współzałożycielem  jednego z najbardziej rozpoznawalnych sklepów odzieżowych sygnowanych nazwiskami influencerów w naszym kraju. W podboju GPW ma mu pomóc Sławomir Mentzen.

Droga od Domu Ekipy i Daily do polskiej giełdy

Karol Wiśniewski zdobył swoją youtubową popularność głównie dzięki projektowi Dom Ekipy oraz wyzwaniu Daily, które polegało na produkowaniu i publikowaniu jednego filmu na platformie w przeciągu roku. W ostatnim wywiadzie udzielonym przez Frizza dla Polska Times YouTuber zdradził, że Ekipa chce wprowadzić swoja spółkę na GPW.

Pomoc w realizacji tego śmiałego planu zaproponował Sławomir Mentzen – polityk, ekonomista i doradca podatkowy. Wiśniewski zaznaczył jednak, że członkowie Ekipy są niezwykle zdeterminowani do samodzielnej pracy nad większością tego przedsięwzięcia a samym pomysłodawcą podboju giełdy miał być menadżer Frizza, czyli Łukasz Wojtyca.

Założenie spółki akcyjnej ma za zadanie pomóc Ekipie w zebraniu funduszy, które będą wykorzystane między innymi na budowę własnego osiedla.

Niezwykły sukces młodego YouTubera

Obecnie głównym źródłem zysków Ekipy jest niezwykle popularny sklep odzieżowy o nazwie Ekipatonosi. Zdaniem internetowego twórcy popularność ta i spore przychody ze sprzedaży odzieży i dodatków wiąże się z wysoką jakością oferowanych przez niego produktów. W jednym z wywiadów przeprowadzonych z dziennikarzem Kacprem Rogacinem Frizz podkreślił, że pół roku zajął jego menagerowi sam research, jakie kroje oraz materiały najlepiej sprawdzą się na rynku polskim. Wiśniewski uważa, że ta niespotykana u innych influencerów jakość o każdy detal przekłada się na wysoki poziom jego sklepu i świetną jakość wszystkich oferowanych produktów. Youtuber podkreśla, że jego celem nie jest jedynie zarobek a stworzenie ubrań, które sam z przyjemnością będzie nosił i polecał innym.

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *