LiveChat Software – Wzrost przychodów i zmiany w produkcie

Spółka LiveChat Software mimo ogólnoświatowego kryzysu pnie się w górę i odnotowuje aż 9 075 195 USD skonsolidowanego zysku w IV kwartale roku finansowego przypadającego na styczeń-marzec 2020.

Jest to wielki sukces w stosunku do ubiegłego roku w którym LiveChat zanotował „jedyne” 7 787 623 USD zysku. Zarząd podkreśla że są to na razie dane szacunkowe, które ostatecznie mogą różnić się od faktycznych przedstawionych na koniec roku. Naturalnie wpływ na zyski spółki będzie miał również kurs pary USD/PLN.

Jakie zmiany zostały wprowadzone w LiveChat?

W związku z pandemią koronawirusa spółka przeszła na model oparty w 100% na pracy zdalnej. Zarząd ocenia że obecnie nie ma on wpływu na ciągłość i jakość usług świadczonych przez spółkę, oraz szeroko rozumiane prace rozwojowe istotne dla firmy.

Sektor w jakim działa spółka na szczęście pozwala na pracę zdalną bez większych przeciwwskazań dlatego też cała branża IT bardzo dobrze radzi sobie w czasach powszechnej izolacji. Warto zauważyć że taki model po okresie lockdown może zagościć znacznie częściej w polskich firmach i stworzyć nowy trend na rynku.

Trendy jakie posiada LiveChat w ostatnim kwartale.

Zmiany w związku sytuacja na świecie sprawiły że zmieniły się trendy notowane jak dotychczas przez spółkę.

  • Ważną informacją jest wskaźnik odejść klientów, który został zanotowany na poziomie 3,9% w stosunku do ubiegłych lat kiedy wynosił średnio 3,0%. Wyższy poziom tego wskaźnika wynika z faktu licznych problemów biznesowych wynikających z pandemii. Takie wyniki są o tyle niebezpieczne że długofalowo mogą przyczynić się do spadku realnej sprzedaży usługi, oraz zainteresowania produktem na wielu rynkach. Tendencje gospodarki po pandemii mogą nie być aż tak przychylne branży internetowej jak może się to wydawać.
  • Wzrost liczby użytkowników testujących LiveChat w wersji próbnej tzw. Trial. Wzrost użytkowników testujących może być znakiem na kolejny kwartał że szykuje się również wzrost liczby klientów. Warto jest jednak zauważyć że wzrost ten wcale nie musi oznaczać realnej sprzedaży w przyszłości a ze względu na koszty jakie generuje pandemia może się okazać wręcz przeciwnie.
  • Znaczący wzrost sprzedaży licencji wynikający ze zwiększenia przed obecnych klientów pracowników, którzy na bieżąco korzystają z produktu w pracy. Taki wskaźnik może utrzymać się wraz z utrzymywaniem się wstrzymania gospodarki jednak w dłuższej perspektywie może się nie utrzymać.
  • Istotny wpływ na fakt takich tendencji ma również zmiana pakietu abonentowego wprowadzonego przez LiveChat, który zwiększył sprzedaż licencji w I kwartale bieżącego roku. Taka tendencja wynika z faktu że i tak większość firm w związku z nową sytuacją gospodarczą zamierza korzystać z danego rozwiązania a obniżka planów abonamentowych może jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie.

Wrocławskie przedsiębiorstwo z segmentu IT jest jednym z największych światowych dostawców rozwiązań typu Live Chat dla Biznesu. Spółka miała swój debiut na Warszawskiej Giełdzie już w roku 2014.

Livechat Software S.A. akcje

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *