Outdoorzy S.A. osiąga bardzo dobre wyniki w 1 kw. 2020 r.

Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, zakończyła 1 kw. 2020 r. zyskiem netto w wysokości ponad 151 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających blisko 3.113 tys. zł. Spółka pracuje nieustannie nad rozbudową oferty i prowadzeniu działań marketingowych mających na celu zwiększeniu zasięgu sklepu.

Outdoorzy S.A. zanotowała w 1 kw. 2020 r. zysku netto w kwocie 151 tys. zł, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły w tym okresie prawie 3.113 tys. zł. Jest to bardzo dobry wynik finansowy, szczególnie w kontekście występującej pandemii związanej z COVID-19. Spółce udało się zrealizować w minionym kwartale wszystkie zamówienia zaplanowane dla klientów biznesowych. Emitent wprowadził również we wszystkich swoich kanałach sprzedaży możliwość odbioru przez klientów zamówionych przesyłek z paczkomatu w atrakcyjnej cenie, co okazało się bardzo trafną decyzją, która pozwoliła ustabilizować poziom sprzedaży. Zarząd Outdoorzy S.A. bardzo dobrze ocenia zakończony kwartał i jest przekonany, że podejmowane działania rozwojowe przyczynią się do dalszej poprawy wyników finansowych.

„Miniony kwartał mimo wszystko dla Spółki zakończył się przyzwoicie, na co wskazuje osiągnięty wynik. Lockdown gospodarki, zamknięcie szkół z powodu koronawirusa i globalne poczucie niepewności w połowie marca zmroziło popyt i było dla wszystkich zaskoczeniem i naturalnym jest, że w zaistniałej sytuacji nie uda się zwiększyć przychodów. Sytuacja z COVID-19 jest bezprecedensowa, dlatego trudno jest znaleźć jakikolwiek punkt odniesienia w przeszłości, aby wdrożyć skuteczne kroki zaradcze.  Staramy się nadążać za potrzebami konsumentów oraz dostosowywać się do sytuacji u naszych dostawców i kooperantów. Przykładowo dla naszych klientów uruchomiliśmy w atrakcyjnej cenie możliwość odebrania bezpiecznie przesyłki w paczkomacie, wydłużyliśmy możliwość zwrotu towaru do 100 dni oraz wymiany towaru na inny bez ponoszenia kosztów transportu. W tym wszystkim wspieramy klientów przez nasze biuro obsługi klienta, które cierpliwie stara się rozwiązać wszelkie problemy. Jeśli chodzi o samą nasz działalność to pracownicy, którzy z operacyjnego punktu widzenia mogli zostać odesłani do pracy zdalnej, bez większych problemów dostosowali się do nowych warunków pracy.” – wyjaśnia Łukasz Golonka, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.

Spółka realizuje obecnie działania rozwojowe w kilku obszarach funkcjonowania organizacji. Jednym z nich jest obszar marketingu, w którym Outdoorzy S.A. stawiają na dywersyfikację i weryfikację podejmowanych działań, które w połączeniu z analizą sprzedaży i doborem produktów wprowadzanych do oferty, umożliwiają poprawienie dostępności produktów, znajdujących się w kręgu zainteresowania konsumentów. Zwiększanie zasięgu sklepu outdoorzy.pl i docieranie z jego ofertą do coraz szerszego grona odbiorców stanowi jeden z podstawowych celów Emitenta. Efektem tych działań jest wzrost przychodów ze sprzedaży online w segmencie B2C w 1 kw. 2020 r. o ponad 15% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 

W marcu 2020 r. Zarząd Spółki podjął decyzję o zmianie wykonawcy nowej platformy on-line i liczy na sprawne rozwiązanie problemów, które zostały napotkane przy jej realizacji. Termin uruchomienia nowej platformy jest obecnie przewidziany na okres wakacyjny, ale ze względu na pandemię może on ulec zmianie. Warto także dodać, że sklep outdoorzy.pl w 1 kw. 2020 r. w kategorii „Sport” w serwisie konsumenckim Opineo.pl uplasował się na 8 wśród 744 innych sklepów (awans z 18 pozycji) i wyprzedził wiele czołowych sklepów internetowych z branży.

Pierwszy kwartał 2020 r. był też okresem prowadzenia prac nad przygotowaniem do sezonu 2020 m.in. odbywania spotkań z kontrahentami, podczas których ustalone zostały warunki handlowe oraz przedzamówienia na kolejny sezon. Natomiast w styczniu br. przedstawiciele Spółki uczestniczyli w targach sportowo-outdoorowych ISPO w Monachium, będących jednymi z ostatnich w tym roku i odbyli podczas ich trwania spotkania z przedstawicielami strategicznych marek, z którymi omówione zostały dalsze plany rozwoju oraz sprzedaży.

„Co do marketingu to część planów realizujemy bez zmian, a z rozwojem niektórych czekamy, aż nasza nowa platforma sprzedażowa ruszy – mamy nadzieję, że nastąpi to w wakacje. Termin uruchomienia platformy w dużej mierze będzie zależeć od tego, jak szybko uda nam się wrócić do „nowej normalności”. Wtedy też w pełnej obsadzie pracowniczej będziemy mogli się zmierzyć z nowym wyzwaniem, które niesie taka zmiana. Jeśli chodzi o pozycję rynkową to przyglądamy się temu, co się dzieje na rynku, ponieważ sytuacja związana COVID-19 może spowodować duże zmiany w naszej branży. Przedłużający się stan zagrożenia epidemiologicznego powodujący ograniczenie ruchu w sklepach stacjonarnych może doprowadzić do wielu zmian w zachowaniach konsumenckich i rozpoczęcia ich przygody z on-linem. I mając to na uwadze ważny jest nie tylko produkt, który oferujemy klientowi, ale też wartość i jakość obsługi, którą staramy się mu zapewnić.” – zakończył Golonka.

Outdoorzy S.A. miała w roku obrotowym 2018/2019 zysk netto w wysokości 185 tys. zł wobec 148 tys. zł rok wcześniej oraz zanotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży do poziomu 11.097 tys. zł z 7.225 tys. zł. W poprzednim roku Spółka po raz pierwszy w historii wypłaciła dywidendę. Emitent poinformował w ostatnim czasie, że otrzymał ze środków publicznych subwencję finansową w wysokości ponad 406 tys. zł. Została ona przyznana ze środków publicznych, które zostały przeznaczone na realizację rządowego programu udzielania przedsiębiorcom wsparcia finansowego w związku ze skutkami pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, powodującego chorobę COVID-19.

Outdoorzy S.A. to Spółka notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r., działająca w branży e-commerce i prowadząca sklep internetowy – outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Głównym akcjonariuszem Outdoorzy S.A. jest notowana na rynku NewConnect Spółka Robinson Europe S.A.

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *