Pierwsze wyniki finansowe Allegro po debiucie giełdowym

Tuż przed rozpoczęciem czwartkowej sesji giełdowej, grupa Allegro, czyli jeden z najgłośniejszych debiutantów giełdowych roku 2020 opublikowała swoje pierwsze wyniki finansowe za ubiegły kwartał. Rynkowe oczekiwania były bardzo wysokie, w związku z tym wyniki największej spółki warszawskiego parkietu nie zdołały ich zrealizować, co przynosi stratę netto. Rynek błyskawicznie zareagował na te doniesienia, a już na samym początku dzisiejszej sesji Allegro staniało o 3%.

III kwartał 2020 – udany dla Allegro?

W trzecim kwartale obecnego roku, przychody grupy Allegro znajdują się na poziomie 928,7 milionów złotych, co stanowi rok do roku wzrost o aż 49.7%. Oczekiwania względem wzrostu były jednak większe i wynosiły 940 milionów złotych przychodu. Znaczna część wszystkich przychodów spółki jest generowana z tytułu prowizji i opłat za korzystanie z serwisu. Wynik za ten obszar przychodów to odpowiednio 771,5 miliona złotych. Znacznie mniejsze przychody grupa zainkasowała z tytułu usług reklamowych, które przyniosły przychód w wysokości 78.3 milionów złotych, jednak sama dynamika wzrostu rok do roku była większa, gdyż osiągnęła wartość 62.7%. Jeśli natomiast spojrzymy na kwestię rentowności spółki, tutaj sytuacja klaruje się raczej pesymistycznie. EBITDA, która została już odpowiednio skorygowana wyniosła w przedostatnim kwartale roku 408,5 miliona złotych, co jest wzrostem o dokładnie 26.7%. Rynkowy konsensus zakładał jednak wartość EBITDA na poziomie 413 milionów złotych, stąd brak optymizmu podczas analizy wyników spółki.

Skąd strata netto?

Grupa Allegro w trzecim kwartale zanotowała stratę netto, która sięga 131.7 milionów złotych. W zeszłym roku ten sam okres zakończył się natomiast zyskiem w wysokości 73,4 milionów złotych. Skąd taka duża różnica w wynikach finansowych w skali roku? Grupa tłumaczy stratę kosztami, które Allegro musiało ponieść w związku z debiutem giełdowym. Dodatkowo w grę wchodziło również refinansowanie obecnego zadłużenia spółki. W minionym kwartale Allegro może pochwalić się grupą ponad 12 milionów aktywnych klientów serwisu. Stanowi to wzrost o aż 300 tysięcy w porównaniu do II kwartału obecnego roku i wzrost aż o 1.4 miliona użytkowników w stosunku do tego samego okresu w roku minionym. Według analizy średnie wydatki każdego użytkownika również wzrosły o około 28.6% – teraz każdy z nich wydaje średnio 2460 złotych.

Allegro – udany debiut?

Allegro stanowi jedną z czołowych firm, które oferują usługi serwisu aukcyjnego w Polsce. Obecna sytuacja związana z epidemią koronawirusa i ograniczeniem w swobodnym robieniu zakupów sprawiła, że coraz więcej osób decyduje się właśnie na zrobienie zakupów za pośrednictwem platformy Allegro. To, w jaki sposób będzie się kształtowało zainteresowanie w następnych miesiącach zależy w głównej mierze od tego, jak sytuacja epidemiologiczna będzie się kształtować w Polsce oraz w jaki sposób rząd będzie reagować na potencjalne zwiększenie lub zmniejszenie liczby zachorowań. Samo Allegro jednak patrzy pozytywnie w przyszłość.

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *