P4 będący operatorem sieci Play ogłosił ostatnio zakup UPC Polska za cenę 7 mld zł. Dzięki tej rekordowej transakcji utworzony zostanie prawdziwy moloch usług komunikacyjnych, który będzie obsługiwał ponad 17 milionów klientów, oraz znacznie poszerzy ofertę usług tego typu na polskim rynku.
Francuski koncern powoli zdobywa przewagę na polskim rynku
Za zakup UPC Polska odpowiedzialna jest spółka P4, będąca operatorem sieci Play. Jest to część francuskiego koncernu o nazwie Iliada Group, będący liderem tamtejszego rynku komunikacyjnego. Transakcja pomiędzy koncernem a dotychczasowym właścicielem UPC Polska – Liberty Group to prawdziwa rewolucja na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce i ogromny krok francuskiego przedsiębiorstwa ku przejęciu większości klientów w naszym kraju. UPC Polska jest, bowiem jednym z największych dostawców tego typu usług w Polsce obsługującym ok 3,7 mln gospodarstw domowych.
Transakcja zostanie sfinalizowana do końca pierwszego półrocza 2022 roku, ponieważ zakup ten wymaga zgody organów antymonopolowych.
Jakie korzyści uzyskają klienci?
transfer UPC Polska w szeregi Play sprawi, że na rynku pojawi się bardzo silna grupa mogąca konkurować z dotychczasowym liderem, czyli Orange i Cyfrowym Polsatem. Dzięki tak dobremu zapleczu telekomunikacyjnemu Iliada będzie mogła w końcu poważnie powalczyć o polskich klientów, oferując ciekawe pakiety telefonii komórkowej, internetu stacjonarnego raz telewizji. Klienci mogą zatem liczyć na atrakcyjne promocje i oferty cenowe, które poszerzą rynek ofert i dadzą większy wybór każdemu z nas.
Prezes Play Jean Marc Harion nie ukrywa, że dzięki połączeniu z UPC Polska liczy na poszerzenie swojej oferty oraz na znaczne podwyższenie standardów jakości. W planach firmy sa również nowe inwestycje w sieci światłowodowe dla segmentów B2C i B2B. Transakcja ta pozwoli stworzyć niezwykle silnego operatora konwergentnego w kraju i da nowym oraz starym klientom szersze możliwości wyboru, na które czekają wszyscy.