PlayWay. Platforma Need for Game Idea wystartowała

Giełdowy producent gier wideo wypływa na połów pomysłów na nowe gry. Dzięki nowouruchomionej platformie Need for Game Idea chce pozyskiwać idee nowych tytułów od pomysłodawców z całego świata, które dalej będą mogły być realizowane przez wchodzące w skład Grupy PlayWay studia deweloperskie.

Pomysłodawcy będą wynagradzani w PWAY, cyfrowych tokenach, docelowo notowanych i wycenianych na giełdach kryptowalut. Docelowo PWAY będzie nie tylko walutą rozliczeniową z współtwórcami sukcesów gier z Grupy PlayWay, ale również umożliwi zakup unikalnych rzeczy i usług związanych z grami Grupy PlayWay czy wpływ na rozwój platformy.

Cyfrowa platforma Need for Game Idea, dostępna pod adresem www.pway.io¸ służyć ma z jednej strony pozyskiwaniu pomysłów na nowe gry wideo od twórców z całego świata, oraz, z drugiej strony, integrować i aktywizować społeczność fanów gier Grupy PlayWay m.in. możliwość interakcji z deweloperami oraz zakup unikalnych produktów związanych z grami spod znaku PlayWay. 

Po rejestracji w Need for Game Idea, z wykorzystaniem konta na platformie Steam, użytkownicy będą mogli zgłaszać swoje pomysły na gry. Każdy z użytkowników Need for Game Idea będzie mógł zgłosić jeden pomysł, za który otrzyma 1 token PWAY.

Autorzy pomysłów wartych zgłębienia będą mogli, po uprzednim kontakcie ze strony Need for Game Idea, zgłosić rozbudowany koncept gry, który następnie zostanie opublikowany w wewnętrznym systemie Grupy PlayWay, dostępnym dla spółek deweloperskich Grupy. Autor konceptu, po zawarciu umowy przenoszącej prawa autorskie do konceptu, otrzyma 100 PWAY, jak również gwarancję 5 proc. udziału w zyskach ze sprzedaży gry opartej na zgłoszonym koncepcie, jeśli finalnie zostanie ona zrealizowana oraz wydana. 

Z ponad 70 studiami deweloperskimi wchodzącymi w skład Grupy, 70 wydanymi grami i ponad 100 tytułami w produkcji jesteśmy jednym z wiodących, najbardziej aktywnych graczy na globalnym rynku gier wideo. Nasz sukces nie byłby możliwy bez naszych klientów-graczy, wspierających nas nie tylko poprzez zakupy kolejnych tytułów spod znaku PlayWay, ale również interakcje z nami, merytoryczne opinie i wskazówki nt. naszych gier. Chcemy pełniej wykorzystać tą energię i pójść krok dalej, umożliwiając społeczności graczy, dzięki Need for Game Idea, zgłaszanie własnych pomysły na gry. Koncept ten, m.in. dzięki wykorzystaniu technologii blockchain, ma globalny potencjał i może stać się jednym z filarów rozwoju Grupy PlayWay – komentuje Krzysztof Kostowski, prezes PlayWay.

Kluczowym składnikiem w przepisie na sukces Need for Game Idea jest PWAY, oparty o Ethereum token, stworzony specjalnie na potrzeby platformy PlayWay. PWAY wyróżnia m.in. z góry określona podaż tokenów, wynosząca 42.111.111 sztuk. – Nasz koncept wyklucza kolejne emisje tokenów, ich liczba, niezależnie od rozwoju projektu Need for Game Idea, pozostanie niezmienna. Nie zakładamy sprzedaży już wyemitowanych tokenów, będą one służyć przede wszystkim wynagradzaniu autorów pomysłów i koncepcji gier, nie wykluczamy również wykorzystania go do rozliczeń z podmiotami współpracującymi z platformą i Grupą PlayWay.

Zakładamy, iż w perspektywie kilku miesięcy od startu platformy PWAY będzie notowany na co najmniej jednej z giełd kryptowalutowych, co umożliwi wygodną sprzedaż i zakup tokenu. Sam PWAY ma służyć m.in. zakupowi, za pośrednictwem platformy, Need for Game Idea, unikalnych, atrakcyjnych dla graczy produktów, takich jak np. wspólna eksploracja naszych gier z ich twórcami, rozmowy z deweloperami, możliwość zaawansowanej personalizacji postaci w grach, umieszczenia swojego imienia i nazwiska w credits’ach gry.

Chcemy, by katalog tych produktów rozwijał się stosownie do oczekiwań użytkowników platformy. Posiadacze PWAY będą również mogli mieć wpływ na rozwój platformy, decydując o wdrożeniu poszczególnych rozwiązań – informuje Marek Parzyński, prezes spółki Pway z Grupy PlayWay, rozwijającej koncept PWAY.

Przedstawiciele Grupy PlayWay wskazują, że rozwój platformy będzie w dłuższym okresie finansowany z udziału w zyskach gier stworzonych w oparciu o koncepty pozyskane za pośrednictwem Need for Game Idea. Platforma ma pobierać od deweloperów z Grupy PlayWay 6 proc. zysków ze sprzedaży gier, by następnie przekazać, w tokenach PWAY, które Platforma będzie skupować z rynku według ściśle określonych zasad, równowartość 5 proc. zysków z gier ich pomysłodawcom. 

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *