Sztuczna Inteligencja jak wartość dodana w handlu internetowym

Na przestrzeni ostatnich lat globalne społeczeństwo zdaje sobie sprawę z bardzo dynamicznego wzrostu znaczenia nowoczesnych technologii. Jednym z koronnych obszarów wzrostu zaawansowania technologii jest powstanie i ciągłe rozwijanie technologii SI – Sztucznej Inteligencji. Wiele osób neguje znaczenie tej technologii, jednak jest ona coraz powszechniej dostępna i spotykamy się z nią praktycznie na każdym kroku. W końcu to właśnie SI pomaga nam na wybór idealnego serialu na podstawie tego, co wcześniej widzieliśmy.

Wirtualni asystenci stają się również integralną częścią sklepów internetowych. Szacuje się, że jeszcze w 2020 roku 10% ogółu transakcji w Stanach Zjednoczonych przez internet będzie miało miejsce przy asyście głosowej sztucznej inteligencji. Czy możemy uznać to za plagę, czy błogosławieństwo? Cóż, zdania są podzielone, jednak przyjrzyjmy się temu, w jakich obszarach asystenci głosowi są nam w stanie pomóc.

Mniejsze ryzyko wyłudzeń i zakupów opłaconych ze skradzionych rachunków bankowych

Warto mieć świadomość, że aż 17 miliardów dolarów warty jest ogół fałszywych transakcji, które wykonywane są w oparciu o skradzione dane bankowe i karty. Ten stan rzeczy jest coraz powszechniejszy i rośnie wraz ze wzrostem branży handlu internetowego. I o dziwo właśnie w takim aspekcie Sztuczna Inteligencja w postaci asystenta ma możliwość przeanalizowania tego, w jaki sposób klient zachowuje się na naszej stronie. SI, posiadając odpowiednie wzorce, w ciągu kilku sekund jest w stanie rozpoznać podejrzane transakcje. W takiej sytuacji asystent może poprosić o dodatkową weryfikację w postaci kodu SMS czy email.

W przypadku poważniejszych przestępstw, lub próby wyłudzeń zakupów na bardzo dużą kwotę, asystent może powiadomić pracownika sklepu o sytuacji, która może być wyjaśniona bez niego już bezpośrednio. Wdrożenie technologii wirtualnego asystenta to jak się okazuje nie tylko najważniejsza funkcjonalność, czyli asystent zakupowy, ale też swoistego rodzaju ochrona przed kradzieżą. To daje bezpieczeństwo i sklepom i klientom, którzy zostali okradzeni.

Nasz osobisty asystent który pomoże nam wykonać zakupy marzeń

Preferencje zakupowe pod względem oczekiwań zmieniają się wraz z wejściem w życie wielu ułatwień dla klientów. Obecnie, robiąc zakupy, oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi na ewentualne wątpliwości lub zapytania, które mamy w stosunku do sklepu lub konkretnych produktów. Aż 90% konsumentów woli pójść do sklepu, który od razu odpowiada na zadane im pytania.

Jeżeli sklep jest popularny i każdego dnia obsługuje setki klientów, ciężko byłoby zorganizować obsadę pracowników, którzy przez cały dzień z równie wysoką kulturą osobistą odpowiadaliby na pytania. Dlatego też coraz częściej rolę tą przejmują właśnie asystenci zakupów, czyli chatboty. Obecne algorytmy i schematy programowane w asystentach pozwalają im na odgadnięcie naszego humoru oraz wyciąganie konkretnych wyrazów ze względu na kontekst rozmowy.

Asystent może z równą efektywnością zająć się taki procesami jak reklamacje, weryfikacja dostępności towaru, wyszukanie idealnego produktu lub porównanie cen w innych sklepach.

Show More

1 komentarz

  • Krzysztof
    Krzysztof

    Klienci oczekują szybkich odpowiedzi, niezależnie od pory dnia. Chatboty są odpowiedzią na to — mogą pracować w nocy i nie wymagają przerw ani wakacji. Integracja z live chatem usprawnia obsługę klienta. Konsultanci mogą rozwiązywać sprawy skomplikowane lub jednostkowe, na które chatbot może nie znać odpowiedzi. Oszczędności, z tytułu zwiększania skuteczności e-marketingu dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, są znaczące i wynoszą nawet 20% – 30%. Trochę naszych przykładów w InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *