Tokeny brandowe – jaką mogą odegrać rolę w marketingu?

Wyobraźmy sobie taką sytuację, w której bardzo znane marki takie, jak Adidas czy też Coca-Cola emitują swój token. Czy byłaby to nowa gałąź marketingu? Czy brandowe tokeny odgrywać mogłyby taką samą rolę, jaką pełniły dotychczas lojalnościowe punkty?

Co rozumieć powinniśmy poprzez pojęcie tokena brandowego?

Token brandowy zestawić możemy  z lojalnościowym punktem. Jednak z tą różnicą, że zostanie on umieszczony na tak zwanym blockchainie. Zatem nie będzie on namacalny. Nie zobaczymy go także w fizycznej formie. W momencie tym ktoś by mógł stwierdzić, że w dzisiejszych czasach lojalnościowe punktu przeszły w mobilną erę, można zbierać je za pośrednictwem aplikacji. Dlaczego to brandowe tokeny miałyby zyskać na tym polu większą popularność?

Na to pytanie mamy wiele odpowiedzi. Pierwszą różnicą pomiędzy znanymi punktami lojalnościowymi a brandowymi tokenami jest transparentność. Technologia blockchain jest ją jak najbardziej w stanie zapewnić. Może się to przełożyć na pozyskanie zaufania silniejszego ze strony konsumentów. Dosyć istotnym faktem jest to, że brandowymi tokenami można się wymieniać.

Lojalnościowych punktów zgromadzonych w aplikacji do innego użytkownika nie wyślemy, a w przypadku tych tradycyjnych w formie chociażby karteczek zmuszeni będziemy do spotkania fizycznego, aby je móc wręczyć komuś. Pod tymi względami brandowe tokeny wydają się o wiele lepszym oraz zdecydowanie bardziej funkcjonalnym rozwiązaniem.

Nowe możliwości dla znanych marek

Tokeny brandowe odebrać mogą dosyć podobną rolę, co właśnie punkty lojalnościowe. Pierwszą rzeczą, jaka na myśl przychodzi, jest zaangażowanie w życie marki klienta. Użytkownik, który zbiera tokeny, mógłby za nie uzyskać dostęp do usług określonych bądź też produktów – najlepiej takich, których się nie da pozyskać inną drogą.

Co więcej, brandowe tokeny byłyby równie idealnym narzędziem, które jest przeznaczone do zwiększenia popytu na towar należący do marki. Na przykład gdy kupujemy określony produkt, klient otrzymywałby specjalny bonus w postaci tokenów. Po zgromadzeniu odpowiedniej sumy, uzyskałby dostęp do limitowanych oraz unikatowych nagród, czy też mógłby dokonać wymiany na coś całkiem innego. Możliwości jest bardzo wiele.

W przyszłości być może wiele marek podjąć będzie musiało decyzję odnośnie tego, czy wznieść swój lojalnościowy program na zupełnie nowy poziom. Jednak należy to uwzględnić, że czekają na nie wyzwania bezpośrednio związane z zapewnieniem użytkownikom dostępu do tokenów własnych. Emitenci zobowiązani będą do zachowania przejrzystości jeśli chodzi o zakres transakcji. Konsumenci także powinni dostać łatwą możliwość nabycia brandowych tokenów. W tym wszystkim są bardzo istotne także techniczne kwestie, tak jak zapewnienie użytkownikom dedykowanego kryptowalutowego portfela.

Tokeny brandowe to dosyć nowy sposób na interakcje pomiędzy marką a konsumentem. Pomimo wyzwać, jakim stawić należy czoło, budzą dość spory potencjał, jeśli chodzi o sam marketing.

Warto monitorować rozwój projektuhttps://brandtokens.io

Show More

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *